Scenario Based Learning

Scenario Based Learning bij Eneco

Eneco zoekt naar een methode om hun e-learning voor medewerkers in het Klant Contact Center beter te maken. M-learn is gevraagd om te helpen met het maken van interactieve modules.

Het uitgangspunt is een methode dat scenario based learning heet. Dit is e-learning waarin scenario’s uit de praktijk centraal staan.

Bij scenario based learning doorloopt de medewerker in de e-learning een taak alsof het echt is. Er worden bijvoorbeeld gesprekken met klanten nagebootst waarbij deelnemers moeten kiezen welke reactie het beste is.

 

De medewerkers van het klant contact centrum zullen straks de e-learnings gaan volgen.

M-Learn maakt de opleidingsontwikkelaars van Eneco wegwijs in de tools waarmee de e-learning gemaakt wordt. En ze krijgen uitleg over waar een goed scenario aan moet voldoen.

Het doel is om de e-learnings te upgraden van niveau 1 naar niveau 3.

4 niveaus van interacties in e-learning

Interacties binnen e-learning hebben 4 niveaus:
Level 1 = Passive Interactivity (click = next, simple quizzes, simple animations)
Level 2 = Limited Interactions: Objects and States, Click and Reveal, Drag and Drops, Matching, Audio, Video.
Level 3 = Complex Interactions: Branching, Conditional Actions, If This … Than That, Advanced Feedback, Virtual Reality.
Level 4 = Full Interactivity: Gamification, Simulation.

Wil je meer weten over Scenario Based Learning? Vraag dan een demo aan.

Wil je je medewerkers verder professionaliseren?

Een traject bij M-Learn begint altijd met een gratis demonstratie. Hierin krijg je te zien wat de mogelijkheden zijn. En denken we samen na over de vraag welke oplossing voor jou het beste is.